fredag, oktober 27, 2006

Sivilforsvartes madrasslager og damelegger på juletreet

Ja, nå er jeg da i Oslo, og har hatt en ganske så travel og relativt interessant dag. Kom hit igår og var på møte, som varte og rakk, så jeg ble nødt til å skrive ferdig ex.phil delen min idag. Siste ting i verden jeg hadde lyst til å tenke på nå, men da var det unnagjort ihvertfall!

Skulle jo egentlig begynt å fikse i leiligheten som vi skal filme i på mandag og tirsdag nå idag, men det er ikke helt bestemt enda hvilken leilighet vi skal filme i, så det blir noen skikkelig travle dager nå i helgen!! Fikk også litt angst da fotografen viste meg hva slags farger han ville ha, og det viste seg at det var ganske annerledes det jeg hadde tenkt meg..krise!! Det tenkte jeg ihvertfall da, men jeg vet jo at det ordner seg alltid! Ble ganske mye roligere etter å ha vært på ikea hvor jeg så billige alternativer som kan passe inn, og vet jo at mange jeg kjenner har lignende ting rundt omkring i leilighetene sine, så noen kan nok regne med at jeg kommer på et aldri så lite raid imorgen..

På Ikea fant jeg også en annen morsom ting. Gikk bare rundt og sosa, og hadde egentlig ingen penger til å kjøpe noe, men da fant jeg julepynten. Den er blitt satt frem allerede, rett før du kommer til kassa. Og ja, jeg er glad i jul, men pleier vanligvis ikke å kjøpe julepynt i oktober. Men det var før de begynte å lage julekuler formet som damelegger med minni mus-sko! De kostet bare 19 kr for tre stk, og da kunne jeg jo ikke la være..selv om de var ganske stygge. Tror jeg skal bruke de som pynt på pakker, det blir trivelig:) Skal prøve å få lagt ut et bilde av de så fort som mulig, de er absolutt verdt å titte på!

Ellers har jeg kjørt veldig mye bil, på veldig mange steder i Oslo hvor jeg aldri har vært før..ammerud, grorud, stovner, lambertseter..ja.. Det tok meg ganske så lang tid både å finne frem til sivilforsvaret og til leiligheten til den polske ambassaden.. På sivilforsvaret skulle jeg hente 15 madrasser til crewet som kommer fra Polen. Disse madrassene måtte jeg inn i fjellet for å hente, i et sånt lager som sivilforsvaret har. Jeg var utstyrt med en liten golf, og den hadde ikke lyst til å romme så veldig mye mer enn 5 madrasser, så sånn var det. Litt av en tur. Han som var med å hentet madrassene var hyggelig og fornøyd, og påpekte at det ikke var så ofte at han hadde vært inne i de "hulene" (som jeg kaller det) med en så søt jente, og det tviler jeg ikke på. For veldig staselig var det ikke akkurat, og hvis man ikke er spesielt interessert i madrasser eller nødaggregat så er det vel ikke stedet å dra, men en ting skal de ha; de hadde faktisk lagd blomsterbed midt inne i fjellet! Temmelig imponerende vil jeg si.. Heldig for meg viste det seg at det var endel sengeplasser i den leiligheten vi skal låne slik at jeg slapp å kjøre tre turer mellom grorud og lambertseter midt i rushtrafikken.. Jeg er ihvertfall ikke redd for å kjøre i Oslo lenger, det er jo en god ting!

Nå kommer snart mamma og Hans Christian og vi skal spise mat og drikke vin og kose oss! Gleder meg!!

4 kommentarer:

Ave sa...

åå.. kjære Dyveke! Dette er jo en genial idè! Nå får jeg jo med meg det meste av det du driver med :) stresser med å lage min egen jeg nå. kjempemorro! :) god klem Anita

Anonym sa...

U sick SICK girlie......... Huler med fremmede menn og damelegger og Oslo og leiligheter og rare farger og vin og jegvetikkehva.. Skulle ønske jeg var som deg... ;);)


Blader er det BESTE jeg vet!!

Anonym sa...

dddd

Marte den skumle svarte sa...

Velkommen i bloggsfæren. Et demokratiserende element i samfunnet, i følge medievitenskapsforeleser ved Høgskulen i Volda. Et deilig sted å bli oppdatert på et utsnitt av folks liv og lese om detaljer og tanker, spør du meg.
Ypperlig!
Klem!