onsdag, november 01, 2006

Kaos, kaos, kaos og Aud Schønemann

Ja, det blir litt kaos på samproduksjon med Polen og Norge. Noen snakker polsk (eller de aller fleste vil vel det si), noen snakker litt engelsk, noen mer..men alt i alt ganske kaos. Det kan jeg bare gjøre klart først som sist.

Hadde jo egentlig tenkt at jeg skulle få skrevet hver dag etter innspilling, om hva som hadde skjedd den dagen, morsomme episoder osv.. Men dagene har vært så lange (ca 17 timer), at jeg (et menneske som er glad i å sove) rett og slett ikke har hatt overskudd til det. Tror heller ikke jeg skal prøve meg alt for mye på en oppsummering enda. Veldig sliten allerede, men tror det "verste" for meg er over nå. Det var å få leiligheten vi har filmet i de to siste dagene klar til opptak, filmingen der, og rydding ut av leilighet. Vi kunne ikke begynne å ordne i leiligheten før på lørdag, altså to dager før filming, og det er utrolig kort tid til å gjøre ting klart på. Så ble litt stressjobbing, og vanskelig å bli ordentlig fornøyd med resultatet med sånne forutsetninger. Det er jo litt kjipt, men tror det ble fine bilder uansett. Blir spennende å se!

De som lånte oss leiligheten visste nok ikke helt hva det gikk i det de sa ja til. Og hvem vet vel egentlig det. Tror det ville være et sjokk for de fleste å få 27 mennesker inn i huset (16 som ikke forstår et ord av hva du sier) som endevender alt, setter opp store lamper overalt i hagen, går med sko overalt, ødelegger ting, bråker osv.. Håper ikke dette skremmer alle fra å si ja til eventuelle produksjoner nå.. Kanskje ikke å anbefale for pensjonister bare.. Men det hele endte godt, idag ble nøkkelen overlevert, og vi håper ikke parketten er ødelagt.

Ellers har jeg kjørt enda mer bil..er nesten som sjåfør å regne også.. Men det er faktisk ganske deilig, man kan få ut litt aggresjon mens man kjører (kanskje ikke beste stedet men..), høre på høy musikk og bare være alene litt. Ihvertfall de siste dagene har det vært et behov. Mens vi filmet inne i leilighet måtte crewet oppholde seg inne i leiligheten de og fordi det ikke var noe annet sted å være. Ikke så lett å ordne ting sånn man vil ha det når folk begynner å spise scenografi-frukten for å si det sånn.. jeg lar det bare være med det tror jeg.

Ja disse dagene har som sagt gjort meg litt sliten, og det er deilig å nå oppholde seg i Lillehammer på sofaen. Det er desverre ikke en herlig pause-tur hjem jeg har, men heller gruppe-arbeid som har skylden i en pause fra innspilling. Selv om det ikke er ordentlig avslapping så stiller jeg nok på sett med litt mer energi på lørdag enn når jeg dro idag. Tror jeg trenger en ordentlig god natts søvn i natt. Idag tidlig når jeg sto i kassa på Ica måtte jeg nemlig jobbe voldsomt med meg selv for ikke å begynne å gråte når jeg så at Aud Schønemann var død. Det er trist, men også et klart tegn på søvnmangel..så ja..sove!

Ingen kommentarer: