fredag, november 17, 2006

Kulturnatt regnet bort!


Jeg og Renate har akkurat trasket hjem etter en særdeles lang dag, eller natt..nemlig kulturnatt.. På siste møte ikveld var det mange forslag på hva som skulle bli GD's (for dere utenfor Lillehammer: GD= Gudbrandsdølen Dagningen= Agderposten hjemme) overskrift om Kulturnatt. Vi hadde nemlig hørt at det var nevnt av journalisten at dette var en fiasko, noe det absolutt ikke var, men.. Renate fikk da øye på en avis, som hun var på vei til å ta da hun plutselig så at vi sto utenfor politiet. Vi turte bare å lese forsiden da vi oppdaget dette, men overskriften var som følger: Kulturnatta regnet vekk. Heldigvis var resten av teksten på forsiden av avisen positiv og det sier mye om hvordan Lillehammers første Kulturnatt har vært.
Selv startet jeg dagen med å forsove meg, men allikevel klarte jeg å komme meg ut av hus til den avtalen jeg hadde kl. 12. I Lillehammer har det jo nå vært vinter noen uker, men idag av alle dager har det høljet ned! Vi kunne ikke ha vært mer uheldige med været! Det har skjedd mye idag, altfor mye å fortelle om. Men kort sagt har det vært vått og kaldt (jeg har skiftet sokker ca 4 gangeri løpet av dagen, to av gangene av jeg hatt plast-brødposer utenpå. Nå var skoene så tunge at det var vanskelig å gå:)), jeg har stått i bod, og vært rundt omkring, det har vært mange kjempebra arrangement som har trukket overraskende mye folk i dette forferdelige været! Hele programmet ligger jo ute på kulturnatt sine hjemmesider, så kan dere jo selv se hvor mye som har skjedd. Selv fikk jeg bare se NIE med "My long journey home". Det var en perfekt avslutning på jobbdagen! Etter det var det avslutningsmøte med musserende sponset av lærer Roel, og vi gikk på Felix hvor det var stappfullt siden Dirty Oppland, eller Dirty O som kidsa sier spilte i kjelleren (også del av kulturnattprogrammet).
Andre høydepunkt: Seniorkoret som går gjennom ekstremt slapsete gågate med skarptromme og synger trivelige viser. (bør nevnes at disse møttes opp med seniordanserne på Sigrid Undseth Plass, hvor det ble plasket heftig rundt i søledammene. Det andre store høydepunktet for min del var da Maria, ikledd indisk folkedrakt og trommene på en liten tromme, danset oppover gågata mot barneteater med to små barn med rasler dansene etter seg i slapset. Kulturnatt er stas!
Skulle forresten gjerne lagt ut bilder av hvordan været er her, for det er virkelig helt forferdelig, men det får komme senere. Sikkert noen bilder på GD-linken..

1 kommentar:

Anonym sa...

Gratulerer med gjennomført arrangement. Synd det ble så ekstremt dårlig vær, men det betyr at dere bestod prøven med god margin!!