tirsdag, november 14, 2006

wakeupcall x 2

Idag kom jeg tilbake til Lillehammer etter en lang biltur med produksjonens flotte lysbil (som er krasjet 2 ganger, satt fast idag i Lillehammers litt ublide bakker, og som sikkert står for mange av de elleve parkeringsbøtene produksjonen har fått..). Etter å ha slengt fra meg bagasjen hjemme, bar det rett til skolen. For her var det mye som skulle tas igjen. Og det skulle vise seg å være mer enn hva jeg har innbilt meg mens jeg har levd i min lille oslo-boble. Eksamen som jeg trodde lå tre uker frem i tid blir utlevert om 10 dager.. Og før den tid er det to herlige ex.phil-oppgaver, gjennomføring av Kulturnatt, museums-foredrag og alt annet man velger å engasjere seg i. Det ble i det hele tatt litt mye å ta inn idag. Og om det ikke skulle være nok å "plutselig" oppdage at jeg kanskje har litt for mange jern i ilden til å bruke nok tid på skolearbeid, så fikk jeg meg en ny, men litt annerledes, vekker på jobb ikveld.

Siden jeg hadde stått opp kl. syv og hatt mye å gjøre idag, så var det kanskje ikke så rart at jeg var littegrann sliten på jobb ikveld. Mens jeg ventet på kl. skulle bli stengetid relativt lite prate/selskapssyk, var det andre som valgte å bruke mandagskvelden til en kveld på byen. Og når de tilslutt på trappen prøvde å overtale meg om å bli med videre, mens jeg prøvde å låse døren, gikk det opp for meg at plutselig opp for meg at jeg er blitt kjedelig. Kjedelig og sliten. Før ville jeg aldri sagt nei til en herlig mandags-bytur, heller oppfordret til det. Men nå har jeg sannelig sagt nei opptil flere ganger i det siste. Hva skjedde med: sosial jente som gjerne tar seg en fest, gjør det bra på skolen og alle utenomskoleting og får jobbet slik at hun får penger til alt dette? Det skulle da fint gå ann? Hmm.. Jeg vet at mamma ville sagt at med trening får jeg overskudd (vet ikke om det er overskudd til festing hun er så positiv til), men det er jo enda en ting som skal ha plass i timeplanen. Kloning kanskje, da kunne jeg festet og brukt penger, mens den bedre meg kunne jobbet og vært flink til å lese pensum. Hun skulle til og med trent og ryddet rommet sitt/mitt.

Ingen kommentarer: