mandag, november 27, 2006

Hurra for utdanning og sånn


For en liten stund siden måtte jeg rive meg løs fra Rambøll-rapporten, og andre artigheter som stortingsmeldinger og pensumbøker, for å levere filmer og kjøpe meg middag. På veien måtte jeg som dere kan se, innom fretex (de får varer på mandager:)). Så nytt askebeger og øredobber til meg!
Men til poenget, når jeg var på Rema satt en fyr i ca 40 årene i kassa, og jeg har aldri sett en se så lei av jobben-ut som han. Det så ut som om han hadde mest lyst til å skrike til kundene og kaste varene rundt seg, eller bare begynne å grine. Og da syntes jeg plutselig ikke så synd på meg selv som har eksamen lenger, for jeg kommer heldigvis ikke til å sitte i kassa på Rema når jeg er 40+ og være sur på meg selv fordi jeg ikke har kommet lenger i livet. I forhold til filmen jeg så igår er jeg også glad jeg har mulighet til å velge utdanning, og at jeg ikke har noen slags overbevisning som står i veien for det jeg ønsker, men som gir meg en karriere som fabrikk-arbeider.
Så derfor, et aldri så lite hurra, ikke veldig stort da, for eksamen er fortsatt et ork.

Ingen kommentarer: