torsdag, august 28, 2008

Dyveke 17 år - Ting jeg kan li'

I tillegg til å skrive en liste om ting jeg ikke likte så godt som 17-åring, skrev jeg også en liste over ting jeg var mer glad i. For å balansere ut alt hatet kommer nå min "likeliste"

plaskregn, vann, sommer, brus, sol, markblomster, saftis, kantinemat, stearinlys, alle slags babydyr, tv, nye blader, nytt undertøy, rene klær, brette klær, skjæra, ferier, null hull, sminke, frukt, lørdag, kinderegg, kjøleskapmagneter, bilder, ta bilder, sette inn bilder i album, min grønne plante, radio, gøye klær på salg, når man finner sko, sand(kasse), hoppe strikk, bade, klatretrær, kråkeslott, penger på konto, 15. (stipend), babyklær på H&M, lypsyl, markeringstusj, blokker, penner, regnbuefargene, tid til alt, frokosttv, skogsstier, torden og lyn, popkorn, kjærlighet på pinne, fest, kastanjer, ullgensere, filofax, gode store puter som ikke synker, fuktighetskrem, moreller, hus med bøker, våkne til blå himmel, doc-reklame bilen, film, tusj, stjernehimmel, ballonger (gass), tivoli (karuseller), bølger, klapreting fra nyttårsaften, stjerneskudd (begge slags), lavalamper, smilehull, lyden av snø under beina, innrede, rydde i klær, røyk, lightere, rene askebegre, rent hvitt bad, non-stop, gummisprettball, hvite klumpeskyer, tegnefilmer, telle ting, lage lister, fjernkontroller, små gule lapper, båtturer, hårting, skap, å klusse, å bo alene, trailerbriller, ting, snøballkrig, snøengler, hoppe i sølepytter, søle, at andre faller, q-tips, fyrverkeri, bål, andres hår, sugerør, burger king-askebegre, selvlysende ting, tanken på sydentur, at noen klarer å få meg på godt humør etter en forferdelig dag, å kikke i andres badeskap, store matbutikker, fargelegge, foreldre på godt humør når man selv også er det), timefoto, løvetann man kan blåse, sneller, skrubbsår om sommeren

Ingen kommentarer: