mandag, september 03, 2007

Film i høstmørket


Når jeg leste gjennom bloggen min så jeg at det var en god stund siden jeg kom med en filmanbefaling. Første filmen jeg anbefalte var "En tid for fulle hester" av Bahman Ghobadi. For et par dager siden så jeg en annen film av han "Skilpadder kan fly". Denne kan jeg ogå anbefale, men den jeg hadde tenkt å si noe om var kortfilmen som var med på dvd'en, nemlig "Bawke" av Hisham Zaman. Jeg tok den mest som en sånn ekstrasak og ventet ikke å bli så rørt av den som jeg ble. Og derfor måtte jeg bare gjenta en anbefaling fra i sommer, nemlig at man bør se mer kortfilm. Jeg glemmer lett disse da de ikke er like tilgjengelige, men det er så utrolig mye fint der ute som man bør se. Norsk kort dvd'ene og andre kortfilm-samlinger kan man få kjøpt i filmbutikken på Filmens hus (også på nett) og dette er gjerne samlinger som blir tatt inn av bibliotek så det er bare å løpe og leie!
Bilde er fra Bawke

Ingen kommentarer: