tirsdag, oktober 23, 2007

Veskoman

På vei til trening idag tok jeg en tur innom Ting & Tøy. Jeg hadde egentlig ikke ventet å finne noe, fordi jeg har vært innom så mye i det siste, men det gjorde jeg gitt. Når jeg kom inn var det noe som glitret mot meg fra skohyllen, og blant treningsbager og kofferter fant jeg sannelig hele tre vesker som hadde gjemt seg litt bort.

Så legger jeg da alt på kassa og spør hvor mye de skal ha?
"150 kr" sier damen i kassen
"oi", sier jeg, "jeg har visst bare 68 kr" (de tar ikke kort..)
"hva har du mest lyst på da?" spør damen
"hmm" sier jeg
"jeg legger oppi alt jeg", sier hun, "har du ikke mer, så har du ikke mer"
Og jeg krangler ikke på det jeg.

Det jeg fikk med meg var:
Når det gjelder disse veskene så er de identiske, den ene i sort, den andre i grått. Jeg tror jeg har bestemt meg for å beholde den grå, og så får heller en venninne få gleden av den andre (det får være grenser for hvor mange vesker jeg kan ha i hus..)



Ingen kommentarer: