tirsdag, mai 29, 2007

Klar for 90-tallet?

Det tok ikke lange tiden nei..hehe.. (hverken for meg eller 90-tallet å komme tilbake)

Jeg har nå vært inne og kikket litt på Birthe sin blogg, noe som fikk meg til å tenke meg litt om. 90-tallet er jo som kjent på god vei inn i motebildet, og jeg har uten problemer tatt til meg og elsket trender som tøysko, neglelakk, tights og body'er, for å nevne noe. Men, det er noen ting jeg tror jeg kommer til å ha vanskeligere for å svelge, eller er det bare noe jeg håper på?

Den metalliske trenden er jeg helt med på, selv om det ikke vil si at jeg ønsker meg den samme sølvfargede dunjakken som jeg gjorde i 7. klasse. En annen ting jeg håper nå at jeg klarer meg uten er disse småsekkene som preget store deler av 90-tallet..men, jeg har jo gått til innkjøp av rumpetaske, så hvem vet..

Det siste som gjorde meg litt engstelig var en post om Buffalo-sko. Disse skoene eide jeg aldri, men jeg har prøvd de en gang. Nå når jeg så på bildet tenkte jeg for meg selv: "kanskje de ikke er så stygge..de er ihvertfall veldig behagelige å gå med..(de er det altså!) og det er jo litt skremmende spør du meg.


Kanskje jeg bare skulle kledd meg opp som da jeg var 10/11: tøysko med traktorsåle og farga lisser, pirattights under avklippet dongribukse, oversized tee og flannelskjorte, og så kunne jeg sittet ute i hagen og laget batikkt-skjorter akkurat som da..
Bildet er fra Birthe loves fashion (en blogg jeg liker godt til tross for de skumle trendene:)

3 kommentarer:

Anne-Linn sa...

Det har vært utrolig gøy at moteskaperne har vært inspirtert av forrige århundre, men jeg begynner å bli ganske lei. En annen ting..hvis tendensen blir nå å gå med buffalo sko og små ryggsekker,ja vær så snill å si at det er et tegn på dårlig fantasi..jeg orker ikke mer!

we love fashion sa...

Hei! Så kjekt at du leser bloggen min!
Apropos ryggsekken så er den vanleg storleik (ikkje liten, dette er veldig viktig!). Små ryggsekkar vil ikkje kome tilbake i motebildet så lenge det framleis er ein stor "trend" blant damene på 50 + (du har sett dei..?)
Når det gjelder gjelder den generelle 90-tals trenden så vil den komme sterkt, det er uungåeleg. På samme måte som vi har sett feks 70- og 80 tals fenomen og moter gjelde dei siste 10-15 åra... Husk at dei som er unge i dag vil omfavne 90-talet på ein heilt annen måte enn vi(eg) som opplevde det, på samme måte som ein omfavna 70-talet på 90-talet og 80-talet rundt 2000-års skiftet.
Og, eg er ganske sikker på at om kort tid vil desse tendensane framstå som heilt naturleg, ikkeje skumle. Det er berre eit spørsmål om tid.
PS! Stilen du beskriv som 10-11 åring er perfekt no!
Birthe:)

Dyveke sa...

Det er akkurat det at det blir helt naturlig som skremmer meg litt:) Men, så er det jo fint og.. Godt den ikke var liten, det så litt sånn ut, og det hadde jeg ikke klart opp i tror jeg!