torsdag, mai 31, 2007

Grå litteraturdag

Igår startet Litteraturfestivalen her på Lillehammer, noe som betyr masse jobb for min del. Cafe Banken ligger i kulturhuset, så det sier seg jo selv at masse skjer der, og spesielt når det er så elendig vær som idag blir det mye folk hos oss. Jeg prøvde å sprite opp dagen med en litt farge i håret..
Men det var ikke bare meg som prøvde å sprite opp dagen. Ikveld var det nemlig konsert/performance/jeg mangler egentlig et dekkende begrep, i cafeen. Noe av det mest spesielle jeg har sett noen gang vil jeg si. Hele greia startet med at de bar inn greiner som de bygget sammen til et tre foran scenen, og mente at nå hadde fått litteraturen i hus. Det hele gikk ihvertfall langt over min fatteevne, men det var god underholdning forsåvidt. Jeg sto bak baren og holdt på å le meg ihjel av en jente som satt og måpte sammenhengede i en time..det var visst ikke bare jeg som ikke skjønte greia for å si det sånn.
Her ser dere ihvertfall treet, jeg tror ikke jeg skal prøve å forklare noe mer..

Det som er fint er jo at jeg får med meg sånne ting, i tillegg til bokopplesninger, debatter o.l. som jeg mest sannsynlig ikke hadde brukt penger på om jeg ikke var på jobb. Jeg rekker ikke å kjede meg, og da er det jo bare supert å stå der og tjene penger!

1 kommentar:

Ave sa...

Jeg skulle gjerne vært der!! :)