torsdag, mai 24, 2007

Kubb

Etter å ha pakket ut sånn ca halve rommet mitt igår tok jeg turen bort til Casa Dølaringen for å møte godtfolk og spille litt Kubb. Jeg har tidligere bare sett det blitt spilt, aldri deltatt, men syntes det var strålende (kanskje ikke like strålende etter ca 5. tap men..). Vi trosset kjølig vær og småregn og spilte X-antall runder før mitt lag bare måtte innrømme det overveldende tapet og ta turen innomhus. Jeg får øve meg litt mer før neste gang, spesielt hvis våre planer om NM og VM blir noe av:) (men..jeg vet om noen som trenger mer trening enn meg for å si det sånn..)

Mens vi var ute hadde Anita plukket rabarbra i hagen og lagde kake til hele gjengen. Dette nøt vi med Baileys og kaffe. Til slutt spilte vi brettspill med jameson og gingerale, og mimret tilbake til Dublin med Molly Malone. Gamlis-ungdom på sitt beste vil jeg si!

På denne nettsiden blir engelskmenn forklart Kubb- the viking game. For de som er lei av boules liksom..ekstra fint illustrasjonsbilde må jeg si!

4 kommentarer:

Renate sa...

Vi må jo male kubben min! Perfekt! Så herlig å lese om hvor koselig vi hadde det i går!

Anonym sa...

(men..jeg vet om noe som trenger mer trening enn meg for å si det sånn..)

????

NOE? NOE?? Når ble jeg og DannyBoy redusert til noe?

Dyveke sa...

Hehe.. jeg beklager så mye Kjetil, dere skulle være noen!..jeg tenkte jeg skulle la vær å nevne navn, sånn for omverdenen likssom:)

Dyveke sa...

Kjetil: Nå er det rettet opp:)

Renate: Malt kubb blir stas, vi får gjøre en kveld ut av dekoreringen!