tirsdag, januar 16, 2007

Så var det over..


Etter de to første dagene i studio skulle vi som sagt ut på location. Den onsdagen gikk mye bedre enn jeg hadde forestilt meg, til tross for både katt og statister. Torsdagen oppholdt vi oss mesteparten av dagen inne på Gudbrandsdalens Uldvarefabrikk, en fantastisk fin location. Kjempemorsomt å se på hele prosessen fra garn til tråd, spesielt når prosessen er så fin å se på! Den ene maskinen lagde feks fint "sukkerspinn" i rødt. Det som ikke var så fint var at luften var forferdelig dårlig, og at det bråkte endel, så jeg var ganske ør i hodet når den dagen var over. jeg hadde jo bare vært der ca 1/5 av det mange av de andre hadde, så jeg skal nok ikke klage..:)



Denne torsdagen ble også "min" bil (mamma og Hans Christian sin som de har vært så snille å låne bort til meg i to uker) heist inn i studio på skolen av Viking, dette etter at den hadde fått klistret på noen herlige flammeklistremerker fra Biltema. På fredag skulle nemlig sex-scenen som foregår i en bil spilles inn i studio, og valget hadde tilslutt falt på min bil. Det hele gikk veldig greit, men ja, litt merkelig er det å kjøre bil innendørs! Bilen ble også brukt senere på kvelden utenfor Bowling1 også, så jeg som skulle til Oslo og levere den kom ganske så sent avgårde. Jeg kan jo bare opplyse til alle som tenker på å få seg flammeklistremerker på bilen: når du en gang vil ha de av igjen bør dette ikke gjøres utendørs i minusgrader. Jeg hadde dårlig tid, så det ble bare sånn, men det tar lang tid (vi var tre som brukte 40 min) og det resulterer i blødende negler..



Jeg kom meg til Oslo og fikk et kort møte med mamma, overnattet og tok toget tilbake neste morgen. Da var det siste innspillingsdag. Den gikk som de andre, smertefritt. Vi har vært heldige og er uten ulykker med bil eller personer, ihvertfall etter selve innspillingen startet, og alt har igrunnen gått veldig greit. At hamsteren tilslutt ville løpe, på overtid, ble feiret i studio med champis før alle rushet hjem for å rekke en dusj før festen. Produsent Frederick og med-prod.leder torgrim stod for maten som var herlig. Så fortsatte festen med dansbart på Felix. Man er jo ganske sliten etter en sånn uke, men jeg holdt det gående ganske så lenge, før jeg i halv syv tiden stavret hjemover og endte opp bak frem i sengen med alle klærne på. det er vel kanskje unødvendig å si at søndagen ble brukt innnendørs, til å komme seg etter uken og ikke minst lørdagens strabaser.

Så kom en ny uke, men vi var ikke helt ferdige enda. hele gårsdagen gikk med på å rydde i studio, siden teamet ikke akkurat møtte opp mannsterke, så tok det sin tid.. Det føltes dermed ekstra velfortjent når jeg og Astrid dro på restaurant etter nedriggen, hvor vi koste oss med mat og vin! Idag møttes vi allerede kl. 09.00 og dro rett til en av Lillehammers bruktbutikker hvor vi tømte kassebilen for møbler, og slik har dagen fortsatt med tilbakelevering av rekvisitter frem til servitør-pliktene kalte meg til jobb kl 15.30. Dagene går i ett, så imorgen vil jeg være snill med kroppen min, og satser på yoga-start hos Elexia før ringerunden begynner (vil du sponse amandus-prisutdelingen? Kom igjen'a!)

2 kommentarer:

Ida Hanna sa...

For et kjør a gitt! Viktig å passe på kropp og sjel. Sofa, stearinlys, fotbad og sjokoladeis.. det er det du fortjener nå. Er det forresten mulig å se denne filmen dere holder på med. JEg vil se sex i bilen til mor og far med flammer på! JA!! :)

Dyveke sa...

hehe..jeg skal passe på å få meg et dvd-eksemplar!