søndag, april 22, 2007

Søndagstips

Tenkte det var på tide med en liten filmanbefaling igjen. Men denne gangen er det en filmskaper som blir anbefalt, når det kommer til David Lynch er det nemlig vanskelig å velge. De fleste av dere har nok fått øynene opp for denne mannen allerede, men jeg synes allikevel han var verdt å nevne. Få med dere klassikere som The elephant man, eraserhead, wild at heart og ikke minst Blue Velvet. Sistnevnte kan du kose deg med på kino til høsten, når den blir satt opp på nytt!

Av hans nyere verker er Mulholland Drive en av mine absolutte favoritter...og sist men ikke minst: Har du ikke sett Twin Peaks anbefaler jeg deg å sette av en helg og gjøre nettopp det. Husk, du må ha tid til å se masse på en gang, det er vanskelig å rive seg løs!

Hvis David Lynch blir for heftig på en søndag kan man jo gjøre som meg å se på (tanketomme/herlige) serier som One tree hill og The OC..

2 kommentarer:

Anonym sa...

morsomt at du anbefaler en av mine gamle favoritter David Lynch- spesielt er jeg betatt av Eraserhead ...
heftig men med utrolig mye humor (!!!)

Dyveke sa...

ja, han har jo blitt en av mine favoritter! Kanskje jeg skal være glad for at jeg ikke fikk se Twin Peaks som liten, mange som ikke klarer å se den nå:)