tirsdag, november 06, 2007

Damene i butikken

Bruktbutikkene her i Lillehammer har sine faste kunder som sikkert er innom hver dag for å kikke og prate. Disse damene er igrunnen i den alderen hvor man tenker at de gir fra seg tingene sine til Fretex, men nei da, de handler også. Og når de ikke handler så legger de seg opp i andres handling.

Noen ganger kan det være veldig hyggelig, noen ganger ikke så mye.. Igår var jeg innom Fretex, og da var en av disse damene der. Hun så det visst som sin oppgave å hjelpe en jente i slutten av 20-årene med å finne riktig fine ting. I prosessen kritiserte hun alt som denne jenta plukket ut og prøvde på. Hun mente nemlig "at du som er så stor kan ikke gå med så kort kjole" og "jeg hadde aldri latt min datter gå ut sånn". Jenta var veldig høy, men slank, så det var ganske komisk å høre på. I butikken har de et stativ med klær fra str 44 og oppover, der hadde damen tidligere sett en kjole hun mente var helt perfekt. Når hun tilslutt fant denne igjen var den en uformelig posesak, stygg som fy. Og da måtte en av de andre damene blande seg inn: "Hun er da for slank for den der" Hvorpå første damen svarer: "Nei, synes du det? Det tror jeg da ikke" De blir stående og snakke om kjolen, mens jenta ser sitt snitt til å komme seg unna. Jeg går rundt og fniser, og er glad det ikke var meg..

Ingen kommentarer: