mandag, mars 12, 2007

Litt om meg

Ida "sendte" denne videre til meg, så da er det bare å komme opp med noen svar:

Hvor bor du? Nå om dagen bor jeg i et kollektiv i Lillehammer bestående av Jørgen, Marieke og meg selv. Der er det koselig selv om det kan være litt kaldt, men jeg roter mye og er altfor lite hjemme..
Hva arbeider du med? Vel..jeg er jo i første omgang student. Om dagen jobber jeg også litt med to festivaler, spons på Amandusfestivalen og film på Hovefestivalen. Jeg er også servitør på Cafe Banken når jeg får tid til det.
Hvilken bok leser du akkurat nå? Jeg er i en litt dårlig leseperiode om dagen, håper det tar seg opp snart. Siste boken jeg leste ut tror jeg var Persepolis og den som nå ligger halvlest på nattbordet er Norwegian Wood.
Hvilken artist ligger i cd-spilleren din? Det siste jeg hørte på var ihvertfall Noriel Vilela som jeg nettopp lastet ned fra Loronix. Sambarock gjør en glad:)
Hva er ditt favorittbrettspilll? Cranium uten tvil! Det er det desidert gøyeste. Ellers liker jeg også kokkelimonke, og diverse klassikere som TP, Scrabble og selvfølgelig Tvedestrandspillet!
Favorittblad? Som Ida kjøper jeg også =Oslo, men jeg slutter så absolutt ikke der.. Er en ordentlig bladnarkoman for å si det sånn.. Liker Vogue, Elle, Costume, Eurowoman, Nylon, id, endel vanity fair utgaver, igrunnen alt jeg kommer over! På bussturer er det fint med blader som OK! hvor man ikke må lese så mye, og masse sladder og ikke minst vittige bilder av britiske kjendiser man ikke aner hvem er!
Yndlingslyd? Må nok si meg enig i Idas måkeskrik og bølgeskvulp, kanskje med lyden av en sjekte i tillegg..ihvertfall nå når jeg lengter etter sommer!
Verste følelse i verden? Jeg misliker sterkt å føle at jeg har jobbet for lite med noe, ensomhet og sjalusi er heller ikke noe stas.
Hva er det første du tenker på når du våkner om morgenen? Som oftest er det nok at jeg vil sove mer.
Yndlings farge? Alt for vanskelig, glad i farger på generell basis!
Hvis du av en eller annen grunn skulle skifte for- eller etternavn hva skulle du hete? Jeg er i grunnen ganske så fornøyd med navnet mitt, så det tror jeg aldri kommer til å bli noe å tenke på..
Hva skal ditt barn hete/dine barn hete? Det skifter veldig hva jeg liker av navn, tror jeg må ha et fjes før jeg har navnet gitt..
De(n) viktigste "ting" i verden? Som Ida sier: Å bry seg. Og å utfordre og gi av seg selv.
Favorittmat akkurat nå? Nå når jeg er hjemme i Tvedestrand blir det lett brødskiver med egg og crabsticks på kjøkkenet til Tone.
Sjokolade eller vaniljeis? Sjokolade helt klart! Selv om Haagen Dazs' vanilla caramel brownie også er ganske så god!
Pleier du å kjøre fort? Ja. Jeg gjør nok det av og til.. Men bare der det trygt...ikke så innmari fort på Borøyveien for å si det sånn..
Hvilket merke var din første bil? Jeg har aldri eid en bil helt selv, men jeg har kjørt mye rundt i en gammel Volvo som nå er død, og russebilen min var en Ford som jeg også var veldig glad i.
Hvis du kunne møte en bestemt person (død eller levende)hvem? Har ingen på ønskelisten som jeg kan komme på gitt.
Hva er ditt stjernetegn? Tvilling..en ganske typisk en også tror jeg..
Spiser du stilken på broccolien? Ja, brokkoli er jeg glad i, og stilken er god den og!
Hund eller katt? Ja takk begge deler. Nå er det jo nye pusen Markus som gjelder da. Hender og armer ser helt forferdlige ut etter noen dager hjemme hos kattungen..
Har du noensinne vært forelsket? Har nok det ja..
Hvor mange fingre på tastaturet? Ikke så veldig mange om gangen for å si det sånn..touch-metoden er glemt, men det går greit fort allikevel..
Hva finnes under sengen din? På Lillehammer er det vel alt jeg ikke finner tenker jeg..Her hjemme er det nok bare Markus som venter på å sette klørne i en bar fot.
Hvilken sport ser du helst på tv? Jeg har generelt syntes at sport på tv er en uting, men The Artic Challenge har muligens omvendt meg, og hvir man regner dans som sport så går det jo mye i Dansefeber..
Hvem/hva kan gjøre deg lykkelig? Gode venner, en spennende og utfordrende jobb og få bekymringer.
Huslige prosjekter eller annet, som opptar deg mye for tiden? Jeg gleder meg til å få mer tid til å lage ting, er dårlig med det. Men flytting er det jo mulig at jeg skal holde på med innen måneden er omme..
Hva var den siste filmen du så på kino? Enda en ting jeg har alt for liten tid til.. Og siden jeg har sett alt for lite film i det siste er det litt flaut å si at den jeg prioriterte sist gang jeg var på kino var Mars & Venus, jeg ble ikke akkurat kjempefan for å si det sånn..
Hvem av dine venner er du mest misunnelig på? Hmm..jeg er titt og ofte småmisunnelig både på den ene og andre, men ikke noe mer på en enn en annen tror jeg.. Men heldigvis ikke sjalu!

Det var det..fortsett gjerne!

1 kommentar:

Ida Hanna sa...

Bra Jobba Dy! :)