søndag, mars 11, 2007

På leting i boden


Etter eksamen dro jeg etter en liten stopp i Oslo hjem til mor for å slappe av litt før møter i Arendal til uka. Helt tilfeldig var dette også helgen hvor Tone skulle komme hjem til Norge for godt etter fire år i Australia. Så da ble det jo en fest igår for å si det sånn. Turen gikk til Tønna/Dag's/Dægger'n (kjært barn har mange navn ja, nytter ikke å forklare dette stedet med ord, så bilde vil komme senere!) og endte i en utendørs badestamp.. Idag har jeg hatt en rolig kveld hjemme og har sett A prairie home companion. Jeg hadde høye forventninger til den, men var ikke mer en helt grei etter min mening.. Etter filmen tok jeg og mamma en liten kikk i boden og fant endel gamle esker som var verdt å kikke gjennom. Så mye moro som en finner! Jeg fant som dere ser en gammel fin klokke og diverse artige hårting og smykker. Noen andre som husker den lille franske gutt Jordy? Fant en singel jeg vant i Topp eller no..husker han best når han skulle mime til sin egen sang på tv, noe som ikke gikk så veldig bra..ikke rart siden gutten var tre/fire år..



Det aller morsomste å finne var en kasse med gamle Barbie (og My little pony) ting. Det er både mine og mammas, Barbie og hennes utvidede familie + diverse etterligninger.. Masse klær, spesielt hadde mamma mye, masse kule greier. Og "moteblader" med kleskolleksjonene fra 60-tallet var detogså masse av. Så nå har jeg brukt noen timer på å sortere og kle på disse dukkene. Jeg var ingen Barbie-jente som liten, men har absolutt blitt det nå!












Nå skal jeg legge meg og høre på en av mine gamle yndlingskassetter Jonas i jungelen, og så kan letingen fortsette i morgen!


2 kommentarer:

Ida Hanna sa...

så fantastisk!! Kan jeg låne jordy singelen?

Dyveke sa...

haha..selvfølgelig!