søndag, desember 10, 2006

Ex.phil. og julebord


Først og fremst er det en glede å kunne si at jeg nå er ferdig med ex.phil. Vel, ihvertfall for denne gang, for helt sikker på å stå er jeg virkelig ikke. Men, ute av verden en stund. Etter eksamen bar det da i går hjem for å gjøre i stand huset til at 45 kpl-ere skulle slå seg løs. Julebordskomiteen hadde kjøpt inn plastikkjuletre som vi fikk satt opp og pyntet. Jeg fikk også endelig hengt opp de fargede julelysene på verandaen, men skuffelsen var stor da bare halvparten av dem lyste. Uansett, etter ordning og fiksing både på en selv og leiligheten gikk turen til Nikkers hvor vi skulle spise mat. Der var det lagt ut oppgaver til hver enkelt under bordkortene slik at man kunne bli underholdt litt underveis i middagen med alt fra taler til allsang. Etter at måltidet var inntatt kom vi oss fort til huset vårt og fortsatte festen her. Her var det pakkeutdeling, hvor alle hadde tatt med en pakke som inneholdt en ting man hadde hjemme men ikke egentlig ville ha selv, men ikke kastet. I utdelingen fikk man alt fra åpen makrell i tomat-boks til smarties-kalender. Selv fikk jeg såpebobler og ga bort den herlige Fashion Boy. Den er nå på tur til Sverige, og for de som lurer, ja jeg har en ekstra som er min.. Kvelden fortsatte med dansing og moro, og de siste gjestene forlot huset utpå morgenkvisten engang. Så det taklet utfordringen med å måle seg med fjorårets julebord med glans!




Dagen idag har jo selvsagt ikke vært like god som gårsdagen, det er jo derpå-dager sjelden. Men jeg har da kommet meg gjennom en vakt på Cafe Banken, og det er da noe..

Ingen kommentarer: