fredag, desember 01, 2006

Juleverksted



Jeg har lyst til å lage ting!! Og så har jeg ikke tid. Allerede har jeg vært rundt i bruktbutikker og plukket ut deler som skal bli et kakefat, så blir det å se om jeg får tid til å sette det sammen.
Mikrokassettene som man blant annet kan få tak i på Clas Ohlson blir fine smykker, som dere kanskje har sett eksempler på rundt omkring på nettet. Selv fikk jeg ideen fra Trude for en stund siden, men har ikke kommet meg til en butikk som har sånne kassetter enda..
Lenkeskjerfene er bare kjempefine, men de tar nok litt tid å lage selv, har uansett tenkt å skaffe meg billig europris-garn og sette igang med friskt mot når juleferien kommer.
Dette og tusen andre planer gleder jeg meg til å pusle med når jeg har god tid en gang, men akkurat nå så holder det i massevis med gløgg, julemusikk, bakst og julelenker. Litt lim på fingrene er alt som skal til! Håper jeg kan rekke å komme meg til Oslo sånn at jeg får vært med på Siljes juleverksted. Det hadde vært stas!
Bilder: forbruker.no, clasohlson.no, benetton.com


4 kommentarer:

Anonym sa...

BLAAADER ER DET BEEESTE JEG VEEET!! <3
:D:D:D

Du er nå søt uansett, da.. Men, må si jeg blir inspirert av bloggingen din, Dyvvie! Jeg har leenge sagt jeg skal slenge meg på trenden, men har liksom aldri kommet igang..men kan være tiden er moden snart nå, altså! Skal bare..................


;)

Ave sa...

utrolig gøyalt kakefat! Har lenge hatt lyst på et lite kakefat til å ha smykker og ringer etc på (holdt på å kjøpe et på indiska, men det var jo utrolig kjedelig i forhold til nå som jeg så dette ;).. )

Dyveke sa...

Det som er så genialt er at man kan sette sammen omtrent hva du vil! En gang finner du en kopp på loppis, en annen gang en tallerken, hjemme har du et glass, vips kakefat:)

Anonym sa...

Er det du som har satt sammen det kakefatet? Av ting kjøpt på Fretex? Det ser kjempelekkert ut! Lag flere slike - fantastiske julegaver.
Forøvrig er opplegget med gaversomforandrerverden en fin ting. Gi bort en geit til jul, på vegne av en venn eller familiemedlem. Se mer på www.kirkensnodhjelp.no eller www.gaversomforandrerverden.no