lørdag, desember 16, 2006

Juleverksted

Igår etter å ha unnagjort eksamen tok jeg meg en kjapp liten handletur i Lillehammer. Det var lenge siden jeg hadde satt foten inne på Lillehammers kjøpesenter Strandtorget, så jeg måtte holde meg i selen. Spesielt vanskelig å ikke kjøpe alt jeg hadde lyst på når jeg var innom H&M for å kjøpe kjolen. Men det ble da kjole og noen julegaver, og selvsagt noen bruktfunn i de herlige bruktbutikkene "mine". Bl.a. fant jeg en veske formet som en stor joggesko, den var herlig og kostet bare 20 kr! Bilde kommer senere.

Så gikk turen til Oslo. Jeg fikk bare så vidt lagt fra meg det enorme lasset av bagasje jeg hadde med meg (heldige meg som hadde Jørgen til å følge meg til toget!) før jeg dro videre til juleverksted hos Silje. Der var det en blanding av forskjellige folk som satt og lagde engler og lenker, eller bare drakk gløgg, alt akkopagnert til Ivar Skippervolds julespill som sannsynligvis ikke sier deg noe om du ikke er fra Lillesand.. Koselig var det hvertfall og det ble produsert både julepynt og kort i tillegg til pepperkaker og pepperkakehus! Så gikk turen ut, og vi endte opp som vi ofte gjør, på Nomaden. Der var det som vanlig Tvedestrandstreff, er jo omtrent som å være hjemme, bare med bedre musikk og lengre åpningstid..

Idag har jeg sovet til 17., så var kanskje litt trøttere enn jeg var klar over. Nå skal jeg en liten tur ut, men blir en rolig kveld, må jo spare meg til Berlin!

Ingen kommentarer: