tirsdag, desember 05, 2006

"Man er ikke en rakkerunge..



..man er blind, og har gått seg meget vill." Jeg har nettopp sett "Herman". Det var mange år siden sist, men like fin. Etter eksamensoppgaven, hvor jeg jo skrev om norsk film, har jeg hatt lyst til å se norsk film også. Spesielt barne- og ungdomsfilm fra 90-tallet er herlig. Inne i dvd-coveret til "Herman" er det reklame for "Sigurd Drakedreper". Jeg så både den og "Frida med hjertet i hånden" i fjor vinter, så det er ikke så lenge siden. Men det var herlige gjensyn. Var jo på et tidspunkt tv-forelska i både Sigurd og Martin:) Frida har av en eller annen merkelig grunn ike kommet på dvd, så jeg måtte styre mye med å få sett den siden jeg ikke hadde vhs-spiller, men det var selvsagt bryet verdt!

Andre filmer som godt kan få et gjensyn er "Bare skyer beveger stjernene" og "Høyere enn himmelen". Og for ikke å glemme "Døden på Oslo S"! Den har jeg heldigvis på dvd, og kan se når jeg vil.





Ingen kommentarer: